Sämst på uppdatering......

Ja, jag vet att jag är dålig på att uppdatera. Det är väldigt tungt och jobbigt i mitt liv nu och jag har ingen riktigt som kan stötta mig och stå där förutom mamma och pappa, men det är lite svårt och jobbigt just nu, väger på jobbiga beslut....
Menmen, idag är det idrottsdag och jag är hemma för jag inte mår bra. När jag vaknade hade jag en grym huvudvärk och mådde illa. Men jag tror det är mina tabletter jag äter, är typ som bivärkningar. Huvudvärken är borta nu, jippi. Det är jobbigt för jag blöder typ näsblod hela tiden för att jag tabletterna gör blodet lite mer flytande och löst, är absolut inge farligt bara jobbigt att blöda näsblod typ ever day....
Juste har inte berättat varför jag äter tabletter, jo ni vet ju att jag var hos läkaren för några veckor sen och då sa de att de andra bilderna (röntgenbilderna), de sa ju att de kanske skulle gå in i knät och kolla. Men i tisdags var jag hos läkaren asså förra veckan, på Sofiahemmet. Han konstaterade att det är inget som är sönder utan då blir det ingen operation bra och dåligt på samma gång. Bra= för att det kan bli konsekvenser om man opererar ett knä på en person som är så ung för den när man har tagit bort biten i knät så kan det bildas bråsk och bli änuvärre och då måste de in igen, så det är bra att det inte blir någon.
Dåligt= för att det kommer att ta längre tid att få "tillbaka" knät igen. Det är = att ridningen blir änumera uppskuten :'(
Men så läkaren sa att det är en muskel över och på utersidan av vänstaknät som är inflamerat och jag har tappat alla muskler i vänstra knät och då blir det än belastning för knäskålen, asså en överbelastning. Så jag ska gå på sjukgymnastik två gånger i veckan i 2 månader. Och just nu äter jag jättestarka värktabletter som jag ska äta i en vecka och ta 3 gånger om dan, det är riktigt hög dos och det är inte bra för magen att äta så straka men gör inget i bara en vecka men jag känner att det är riktigt starka, för jag känner mig jättekonstig i kroppen och har minneslukor i veckan som varit. Började äta de i onsdags så jag ska bara äta de imorgon sen inge mer.Ska ta min andra nu (15:30)....
Nu är jag tillbaka. Men iallafall så är ett väldigt stort beslut på mig just nu, så är väldigt deppig. Skulle behöva en som stöttar mig till 110% just nu....
Men nu orkar ni inte höra om mina problem.....
Imorgon blir det skola, ska dit för jag har måste hjälpa min grupp att blir klara med låten på musiken, jag ska sjunga och måste vara med då. Det är bara pina ingenom dagen!
Jag ska försöka blogga, har väldigt många roliga inlägg att lägga upp men det handlar oxå på att ni kommenterar mer och är mer inne på bloggen och höjer besökare.
Bloggar mer sen kan slänga in ett tidsinlägg.
Fotograf: Frida Jansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0